Medytacja współcześnie


Rozmawialiśmy o Buddzie, czyli o cechach buddyjskich wyzwolonego lub oświeconego nauczyciela buddyjskiego, osiąga oba te rzeczy. Zewnętrzna forma przyciąga i przykuwa naszą uwagę. I z wnikliwością, że nasza natura jest oświecona jak Budda, możemy szybko postępować.

Pomimo całej popularności, dziś bardzo niewiele z nas naprawdę wie, czym jest medytacja. Niektórzy uważają medytację za koncentrację umysłową na coś, inni uważają, że medytujemy, gdy wyobrażamy sobie coś, co daje nam spokój lub satysfakcję. Wszystkie te metody mają jeden cel, aby spowolnić i ostatecznie całkowicie zatrzymać nieustanną działalność naszych umysłów. Te ćwiczenia nie są naprawdę medytacją - są substytutami medytacji, ponieważ zazwyczaj bardzo trudno jest powstrzymać nasze umysły. W rzeczywistości medytacja jest stanem bezmyślnej świadomości. To nie jest akt robienia - jest to stan świadomości. My albo w tym stanie, albo nie jesteśmy, niezależnie od tego, co robimy w życiu. Naprawdę, człowiek może medytować podczas pracy swoich dni, ponieważ inny człowiek może być bardzo daleko od medytacji siedząc w pozycji lotosu na szczycie góry.

Często robię Puste myślenie medytacyjne ... gdzie ja sprawia, że ​​mózg wykracza pusty ... i można to zrobić w dowolnym momencie ... niezależnie od tego, czy chodzisz po rynku, gotujesz czy oglądasz telewizję ... czyniąc 10 zestawów 1 min pustego umysłu codziennie Daje ogromną kontrolę nad sobą i otoczeniem. Wszystko zaczyna się tak, jak chcesz. Osiągnięcie pierwszego stanu pustego umysłu jest trudne, ponieważ musi być bez wysiłku ... w tym celu używam Surya Namaskar; 30 cykli wykonanych na 2 dni zapewnia zdolność do osiągnięcia bez wysiłku pustego umysłu.

W medytacji nie koncentrujemy się na umysle, jeśli tak się robi medytacja to tylko inna aktywność umysłu. Samadhi lub duchowej realizacji nie da się osiągnąć poprzez wysiłek umysłowy. Recytowanie mantry nie jest częścią procesu myślowego i nie zmęczy umysłu, przeciwnie wszystkie myśli, czy są dobre czy złe, przestają wchodzić w umysł i coraz bardziej praktykować (recytując mantrę w milczeniu) stopniowo postępujecie ku umysłowi Która ma stan nicości lub bezmyślności.


Medytacja Qigong może być bardziej atrakcyjna dla osób, które chcą zintegrować bardziej aktywne ciało i energię w praktyce. Jeśli siedząca medytacja jest dla Ciebie nie do zniesienia i wolisz coś bardziej aktywnego, spróbuj trochę bardziej dynamicznych form Qigong. Ponownie istnieje kilka stylów Qigong, a być może trzeba spróbować z innymi nauczycielami lub płytami DVD, aby znaleźć taki, który Ci odpowiada.

Komentarze